BMW G 310GS του 2017. Ενα μικρό adventure σε πλήρη ανάπτυξη με εμφάνιση GS (και ράμφος), κινητήρα 34hp και χαμηλό βάρος 169,5kg.
Ένα χρόνο μετά την παρουσίαση του μονοκύλινδρου μικρού roadster BMW G 310R η BMW κάνει μια πολύ σπουδαία (για την ελληνική πραγματικότητα τουλάχιστον) παρουσίαση. Στην EICMA 2016 στο Μιλάνο έδειξε την adventure (την on-off αν προτιμάτε τον όρο) έκδοση της μικρής μονοκύλινδρης μοτοσικλέτας με την ταιριαστή για την εταιρία ονομασία BMW G 310GS.
Πρόκειται για μια πολυχρηστική all round μοτοσικλέτα με μαζεμένες διαστάσεις (σε σχέση με τα 1200άρια) αλλά με ράμφος, ψηλή και λεπτή ουρά και ρεζερβουάρ με σχήμα που παραπέμπει στο μεγάλο R1200GS. Το μεταξόνιό του είναι στα 1.420mm (έχει πλήρη ανάπτυξη μοτοσικλέτας) και ο εμπρός τροχός του είναι διαμέτρου 19in. Θα πάρετε πλήρη εικόνα νομίζω όταν μάθετε ότι οι διαδρομές των αναρτήσεων είναι στα 180mm εμπρός και πίσω, αρκετά μεγάλες δηλαδή για να εξασφαλίσουν άνεση στο δρόμο και δυνατότητα προσπέλασης χωματόδρομων.
Όπως και το BMW G 310R έτσι και το G 310GS μπορεί να πάρει διαφορετικές ποιότητες καυσίμων και καλύπτει τις τοπικές προδιαγραφές ρύπων.
Κινητήρας
Ο μονοκύλινδρος κινητήρας των 313cc είναι υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους με απόδοση 34hp στις 9.500rpm και ροπή 28Nm στις 7.500rpm. Οι διαστάσεις του κυλίνδρου είναι υπερτετράγωνες με αρκετά μεγάλη διάμετρο εμβόλου στα 80mm έναντι της διαδρομής που είναι στα 62,1mm και γι΄ αυτό ο μονοκύλινδρος κινητήρας είναι εύστροφος με υψηλό όριο περιστροφής.
Θυμίζω ότι ο κινητήρας αυτός έχει ως κύριο χαρακτηριστικό του ότι είναι τοποθετημένος ανάποδα (κατά 180 μοίρες) με την εισαγωγή φρέσκου αέρα να είναι στο εμπρός μέρος του κινητήρα και την εξάτμιση στο πίσω. Σημαντικό ρόλο στην καλή απόδοση του κινητήρα παίζει το χαμηλό βάρος των 169,5kg. Το εργοστάσιο ανακοινώνει τελική ταχύτητα της τάξεως των 143km/h.
Κινητήρας
Ο μονοκύλινδρος κινητήρας των 313cc είναι υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους με απόδοση 34hp στις 9.500rpm και ροπή 28Nm στις 7.500rpm. Οι διαστάσεις του κυλίνδρου είναι υπερτετράγωνες με αρκετά μεγάλη διάμετρο εμβόλου στα 80mm έναντι της διαδρομής που είναι στα 62,1mm και γι΄ αυτό ο μονοκύλινδρος κινητήρας είναι εύστροφος με υψηλό όριο περιστροφής.
Θυμίζω ότι ο κινητήρας αυτός έχει ως κύριο χαρακτηριστικό του ότι είναι τοποθετημένος ανάποδα (κατά 180 μοίρες) με την εισαγωγή φρέσκου αέρα να είναι στο εμπρός μέρος του κινητήρα και την εξάτμιση στο πίσω. Σημαντικό ρόλο στην καλή απόδοση του κινητήρα παίζει το χαμηλό βάρος των 169,5kg. Το εργοστάσιο ανακοινώνει τελική ταχύτητα της τάξεως των 143km/h.
Αν και δεν διακρίνεται από αμέσως ο κινητήρας είναι τοποθετημένος ανάποδα. Παρακολουθήστε τη διαδρομή του λαιμού της εξάτμισης που είναι στο πίσω μέρος του κινητήρα και θα καταλάβετε. Πιο σημαντικό είναι τό γεγονός ότι αυτός ο κινητήρας αποδίδει 34hp.
Εργονομία
Σύμφωνα με τη BMW το G 310GS έχει ειδικά σχεδιασμένη εργονομία για άνετη οδήγηση στο δρόμο και στο χωματόδρομο. Η θέση οδήγησης είναι όρθια και άνετη, επιτρέποντας τουριστικές διαδρομές.
Πλαίσιο-Στήσιμο
Το BMW G 310GS διαθέτει περιετρικό ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο. Το αντεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 41mm (ένα αξιοπρεπές πιρούνι δηλαδή) και το μακρύ αλουμινένιο ψαλίδι με το μονό αμορτισέρ χωρίς μοχλικό εξασφαλίζουν σύμφωνα με τη BMW σταθερότητα, ακρίβεια και αμεσότητα στις αλλαγές κατεύθυνσης. Το πιρούνι δεν έχει ρυθμίσεις, ενώ το αμορτισέρ έχει ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου. Το υποπλαίσιο είναι βιδωτό.
Φρένα
Το φρένο εμπρός αναλαμβάνεται από μονό δίσκο διαμέτρου 300mm με τετραέμβολη δαγκάνα ακτινικής στήριξης ενώ το πίσω φρένο διαθέτει δίσκο διαμέτρου 240mm. Τα φρένα ελέγχονται από δικάναλο ABS, το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί για οδήγηση στο χώμα.
Οργανα
Για την απεικόνιση των πληροφοριών το BMW G 310GS διαθέτει μία οθόνη υγρών κρυστάλλων με ενδείξεις ταχύτητας, στροφομέτρου, επιλεγμένης ταχύτητας, θερμοκρασίας κινητήρα, στάθμης καυσίμου, αυτονομίας, μέσης κατανάλωσης βενζίνης (που σύμφωνα με το εργοστάσιο είναι στα 3,3lt/100km) μέσης ταχύτητας και ρολογιού.
Πλούσιες ενδείξεις στην οθόνη υγρών κρυστάλλων.
Επιτέλους η BMW απλώνει το χέρι στις νεαρότερες ηλικίες
Δεν είναι μυστικό ότι οι μοτοσικλετιστές γερνάμε κι ότι δεν μπαίνουν στο χώρο αρκετοί νέοι μοτοσικλετιστές για να μας αντικαταστήσουν όταν αντί να καβαλάμε μοτοσικλέτες θα πίνουμε χαμομήλι στις σκιερές βεράντες κάποιου οίκου ευγηρίας αναπολώντας τις εποχές που καβαλούσαμε μοτοσικλέτες. Ενας λόγος που εξαντλείται η δεξαμενή νέων μοτοσικλετιστών ήταν ότι δεν υπήρχαν εδώ και δυο δεκαετίες αξιόλογες μικρές μοτοσικλέτες ή αυτές που υπήρχαν ήταν απαγορευτικά ακριβές. Η BMW μάλιστα έχει να βγάλει μονοκύλινδρη μικρή μοτοσικλέτα από το 1960 και μετά. Υπό αυτό το πρίσμα το BMW G 310GS (και το G 310R) είναι μια πολύ σημαντική μοτοσικλέτα, τόσο για το ότι επιτρέπει σε νεότερους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές και άξιες μικρές μοτοσικλέτες, όσο και το ότι μπαίνουν στην οικογένεια BMW αναβάτες από νεώτερη ηλικία.
Πιο σημαντικό για την Ελλάδα νομίζω ότι είναι ότι αυξάνεται η προσφορά σε μοτοσικλέτες μικρού κυβισμού αλλά υψηλής ποιότητας και αξίας που προσφέρουν μεν υπηρεσίες μετακίνησης αλλά ταυτόχρονα με ασφάλεια και οικονομία. Στην περίπτωση της BMW και με αδιαμφισβήτητο κύρος.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | BMW G 310 GS 2017 |
Κινητήρας | ΒΜW τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρο-υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους. Η κεφαλή είναι αντεστραμμένη κατά 180 μοίρες |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 80 x 62 |
Χωρητικότητα (cc) | 313 |
Σχέση συμπίεσης | 10,6:1 |
Μέγιστη ισχύς | 34hp (25kW) / 9.500rpm |
Μέγιστη ροπή | 2,85kgm (28Nm) / 7.500rpm |
Τροφοδοσία | Ηλ. Ψεκασμός BMS-Ε2 |
Εκκίνηση | Μίζα |
Λίπανση | Συμβατικό κάρτερ |
Κιβώτιο | 6 σχέσεων |
I | 3000 |
II | 2.063 |
III | 1.588 |
IV | 1.286 |
V | 1.095 |
VI | 0.955 |
Πρωτεύουσα μετάδοση | 3,083 |
Τελική μετάδοση | Αλυσίδα |
Πλαίσιο | Χαλύβδινο σωληνωτό με βιδωτό υποπλαίσιο |
Μπροστινή ανάρτηση | Αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 41mm, διαδρομή 180mm |
Πίσω ανάρτηση | μονό αμορτισέρ με διαδρομή 180mm με απεθυείας έδραση στο ψαλίδι |
Μπροστινό φρένο | Δίσκος διαμέτρου 300mm, με δαγκάνα τεσσάρων εμβόλων ακτινικής στήριξης και ABS |
Πίσω φρένο | Δίσκος διαμέτρου 240mm με δαγκάνα δύο εμβόλων ABS |
Μπροστινό ελαστικό | 110/80-19 |
Πίσω ελαστικό | 150/60-17 |
Μήκος (mm) | 20.175 |
Πλάτος (mm) | 880 |
Υψος (mm) | – |
Υψος σέλας (mm) | 835 |
Μεταξόνιο (mm) | 1.420 |
Ιχνος (mm) | 98 |
Γωνία Caster | 26˚7′ |
Βάρος (kg) | 169,5 με καύσιμα |
Ρεζερβουάρ (lt) | 11 |
Επιδόσεις κατασκευαστή | |
Τελική ταχύτητα | 143km/h |
Κατανάλωση κατασκευαστή | 3,33lt/100km |