Η BMW i σε συνεργασία με το στούντιο Designworks και τον επαγγελματία πιλότο wingsuit από την Αυστρία, Peter Salzmann, παρουσίασαν το πρώτο ηλεκτρικό σύνολο πρόωσης και μια νέα στολή wingsuit.
Το Electrified Wingsuit της BMW i αναπτύχθηκε μέσα σε 3 χρόνια και διαθέτει μια μονάδα ισχύος που αποτελείται από δύο έλικες από ανθρακονήματα σε προστατευτικό κέλυφος, τα λεγόμενα στροφεία, καθένας από τους οποίους αποδίδει ισχύ 10,2 ίππων (7,5 kW) με ρυθμό περιστροφής 25.000 σ.α.λ. περίπου. Η συνολική ισχύς του συστήματος πρόωσης είναι 20,4 άλογα (15 kW) και είναι διαθέσιμη για 5 λεπτά περίπου.
Το ηλεκτρικό σύστημα με τους διπλούς έλικες, το οποίο περιλαμβάνει και συσσωρευτή ενέργειας, ενσωματώθηκε στο μπροστινό τμήμα του wingsuit. Σημαντικό μέρος της εξέλιξης του συγκεκριμένου προγράμματος ήταν οι δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα του Κέντρο Δοκιμών Αεροδυναμικής (ATC) του BMW Group στο Μόναχο.
Το πρόγραμμα Electrified Wingsuit by BMW i ξεκίνησε χάρη στη φιλοδοξία του Peter Salzmann να ανεβάσει το άθλημα του wingsuit σε άλλο επίπεδο. Ο 33χρονος Αυστριακός είναι εκπαιδευτής ελεύθερης πτώσης ενώ στο μεταξύ έχει γίνει επαγγελματίας του base jumping και του skydiving. Πέρα από την εκπαίδευσή του στο skydiving και στις πτήσεις με wingsuit, η καριέρα του περιλαμβάνει ρόλους κασκαντέρ σε ταινίες και εμφανίσεις σε τηλεοπτικά προγράμματα.
Όταν ο Salzmann επιχειρεί άλμα από ένα βράχο ή από αεροπλάνο, χρησιμοποιεί το τεντωμένο – τύπου μεμβράνη – ύφασμα της στολής ανάμεσα στα χέρια και τα πόδια του σαν αλεξίπτωτο. Αυτό του επιτρέπει να πετά οριζόντια κατά τη διάρκεια της ελεύθερης πτώσης, χάρη στη ροή του αέρα που δημιουργείται από την καθοδική ταχύτητα. Για κάθε μέτρο καθόδου καλύπτει μέχρι τρία μέτρα οριζόντιας πτήσης. Οι skydivers με wingsuit αγγίζουν ταχύτητες πάνω από 100 χλμ/ώρα.
Η εφαρμογή ενός ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης σε ένα wingsuit αποσκοπεί στην επίτευξη πιο σταθερής ελεύθερης πτήσης, ώστε να καλύπτονται μεγαλύτερες αποστάσεις. Όταν ενεργοποιηθεί ο ηλεκτροκινητήρας, εξηγεί ο Salzmann, ο πιλότος νιώθει αμέσως την επιτάχυνση, η οποία του επιτρέπει να πετά με ταχύτητες πάνω από 300 χλμ/ώρα.
Στην παρθενική του πτήση με το Electrified Wingsuit της BMW i, ο Salzmann πέταξε με ελικόπτερο μαζί με δύο ακόμη πιλότους wingsuit πάνω από τις κορυφές των Άλπεων στην πατρίδα του, την Αυστρία. Αμέσως μετά το άλμα από υψόμετρο 3.000 μέτρων, οι τρεις πιλότοι πέταξαν σε σχηματισμό με κατεύθυνση έναν ορεινό όγκο.
Με τη βοήθεια του ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης, ο Salzmann επιτάχυνε περισσότερο από τους συναδέλφους του και κατάφερε να περάσει από την κορυφή του βουνού με έντονη κλίση. Αφού διέγραψε ακόμη μία καμπύλη, συναντήθηκε με τους άλλους δύο πιλότους, οι οποίοι είχαν περάσει από την πλαγιά με ελεύθερη πτήση χωρίς πρόωση. Οι τρεις πιλότοι wingsuit στο τέλος άνοιξαν τα αλεξίπτωτά τους και προσγειώθηκαν στον προκαθορισμένο προορισμό.
Μετά την επιτυχημένη αυτή πρεμιέρα, ο Peter Salzmann και οι εμπειρογνώμονες της BMW i και της Designworks, συνέχισαν την εξέλιξη του πρώτου στον κόσμο wingsuit με σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης. Ο Αυστριακός είναι πεπεισμένος ότι η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης θα είναι το μέλλον, όχι μόνο στους δρόμους, αλλά και στους αιθέρες.