Αυτή η μοτοσυκλέτα είναι η πρώτη στην κατηγορία με πλαίσιο από ανθρακόνημα και αποτελεί το απόλυτο όπλο της BMW στη δίτροχη αγωνιστική ιστορία της..
Μόλις 750 άνθρωποι στον πλανήτη θα μπορέσουν να αποκτήσουν την HP4 Race. Και όλοι οι υπόλοιποι θα χάσουν τον ύπνο τους. Η απάντηση της BMW στη Ducati 1299 Superleggera ήρθε, με χαρακτήρα 100% αγωνιστικό και όχι αστικό, κοινώς δεν είναι για να κυκλοφορεί σε δημόσιους δρόμους.
Για εκεί υπάρχει η «απλή» S 1000 RR και, πιστέψτε με, δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω. Ίσως να είναι παράδοξο, αλλά στην εποχή της κρίσης εμφανίζονται απανωτά μοτοσυκλέτες όχι μόνο προσιτές σε όλους (όπως θα ήταν το προβλεπόμενο) αλλά και άλλες, πιο ακριβές, πιο εξωτικές, πιο απρόσιτες από ποτέ.
Χρήση ανθρακονημάτων
Η χρήση ανθρακονήματος ανεβάζει σημαντικά τα κοστολόγια και είναι πολύ εκτεταμένη στη Race, με το υλικό αυτό να χρησιμοποιείται κατά 100%(!) στο πλαίσιο, στους τροχούς και στα φτερά, όχι όμως και σε ίδιο ποσοστό στο φέρινγκ, σαν το πρωτότυπο που μας είχαν δείξει οι βαυαροί πέρυσι το φθινόπωρο. Τότε που ο πρόεδρος της BMW Motorrad Stephan Schaller ήταν ξεκάθαρος στις δηλώσεις του: «Η HP4 RACE θα έχει πλαίσιο και ζάντες από ανθρακονήματα, θα αποκαλύψουμε περισσότερα για το μοντέλο την ερχόμενη άνοιξη». Όπερ και εγένετο.
Γεννημένη στους αγώνες
Σε επίπεδο κινητήρα, ηλεκτρονικών και αναρτήσεων, η νέα HP4 Race βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες Superbike τελευταίας γενιάς, ενώ ξεφεύγει τεχνολογικά με το Βάρος μόνο 146 κιλά!ανθρακονημάτινο πλαίσιό της, όντας η μόνη αγωνιστική μοτοσυκλέτα παραγωγής, έστω και περιορισμένης, που διαθέτει κάτι αντίστοιχο.
Με βάρος στα 146(!) κιλά άνευ υγρών και 171 κιλά «γεμάτη», δηλαδή με υγρά και καύσιμο, είναι ελαφρύτερη από τις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες του Π.Π. Superbike και ζυγίζει ελάχιστα παραπάνω από τις αντίστοιχες του MotoGP! Χάρη στην HP4 Race, η BMW Motorrad γίνεται ο κατασκευαστής που υπερηφανεύεται για ένα περιορισμένης παραγωγής πλαίσιο μόλις 7,8 κιλών, κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου από ανθρακονήματα.
Για πρώτη φορά
Για πρώτη φορά η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι διαθέσιμη σε αγωνιστική μοτοσυκλέτα παραγωγής και
215 ίπποι, 146 κιλά, μια BMW για λίγουςαυτό από μόνο του είναι αντικείμενο συζήτησης στα μοτοσυκλετιστικά στέκια. Οι τροχοί είναι επίσης φτιαγμένοι από το ίδιο υλικό, εξοικονομώντας 30% βάρους και εξασφαλίζοντας αυξημένη ακαμψία.
Η ανάρτηση (πιρούνι FGR 300, αμορτισέρ TTX 36 GP) προέρχεται από τη σουηδική Öhlins και είναι στα πρότυπα του Π.Π. Superbike και MotoGP. Όπως και το «φρεζαριστό» αλουμινένιο ψαλίδι, όπως και τα φρένα της Brembo, όπου χρησιμοποιούνται δύο μονοκόμματες αλουμινένιες δαγκάνες με χημική επίστρωση νικελίου (GP4 PR) και έμβολα από τιτάνιο.
Κινητήρας και ηλεκτρονικά από τις πίστες του παγκοσμίου
Οι προδιαγραφές του τετρακύλινδρου κινητήρα των 1000 κ.εκ. είναι ίδιες με αυτές των μοτοσυκλετών Endurance και Superbike. Η απόδοση είναι 215 ίπποι στις 13.900 σ.α.λ., η μέγιστη ροπή 120 Nm στις 10.000 σ.α.λ. και οι επιδόσεις που προσφέρει δείχνουν ικανές να κοιτάξουν στα μάτια τον όποιο ανταγωνισμό.
Η μέγιστη ταχύτητα περιστροφής έχει αυξηθεί σε σχέση με τον κινητήρα της S 1000 RR (από 14.200 στις 14.500 σ.α.λ.) και το 6αρι αγωνιστικό κιβώτιο με την πυκνή κλιμάκωση διαθέτει αναθεωρημένες σχέσεις και διάφορες επιλογές για την τελική σχέση.
Φουλ από ηλεκτρονικά συστήματα
Φυσικά η μοτοσυκλέτα συνοδεύεται από ένα υπερπλήρες πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου και υποβοήθησης, όλα εξελιγμένα και σχεδιασμένα για αγωνιστική χρήση. Μεγάλο εύρος πληροφοριών είναι διαθέσιμο στον πίνακα οργάνων 2D, με ενσωματωμένη μνήμη για αποθήκευση δεδομένων (2D logger).
Για χρήση σε διαφορετικές πίστες και συνθήκες, διαθέσιμες είναι διάφορες επιλογές ρύθμισης του Dynamic Traction Control, το οποίο είναι συνδεδεμένο με την ανάφλεξη, το φρένο κινητήρα (EBR) και τον έλεγχο «σούζας» (Wheelie Control). Όλα τα συστήματα μπορούν να προγραμματιστούν ξεχωριστά για κάθε σχέση στο κιβώτιο και σύμφωνα με τις προτιμήσεις του αναβάτη. Στα ηλεκτρονικά συμπεριλαμβάνoνται επίσης περιοριστής ταχύτητας για την Pit Lane και Launch Control για τις ιδανικές εκκινήσεις.
Πότε, πόσο;
Αν υπάρχει κάποιος εντός συνόρων που θέλει να την κάνει δική του, αφενός θα περιμένει μέχρι το Σεπτέμβριο και αφετέρου πρέπει να αρχίσει να μαζεύει τα 89.000 ευρώ που θα δώσει σαν αντίτιμο. Τιμή λίαν δυσπρόσιτη για τους κοινούς θνητούς (και όχι μόνο), αλλά είπαμε, αυτή η μοτοσυκλέτα είναι για λίγους, πολύ λίγους, δυστυχώς..
HP4 RACE HIGHLIGHTS
- Μονοκόκ σκελετός από ανθρακονήματα 7,8 kg
- Yποπλαίσιο ρυθμιζόμενο σε τρία επίπεδα ύψους
- Ζάντες και φτερά από ανθρακονήματα
- Ανεστραμμένο πιρούνι Öhlins FGR 300
- Aμορτισέρ Öhlins TTX 36 GP
- Μονοκόμματες δαγκάνες Brembo GP4 PR με αγωνιστικούς ατσάλινους δίσκους 320 T-type πάχους 6,75 mm
- Αγωνιστικός κινητήρας επιπέδου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος
- 215 ίπποι, 146 κιλά
- Αγωνιστικό κιβώτιο
- Ελαφρύ ηλεκτρικό σύστημα με πανάλαφρη μπαταρία ιόντων λιθίου 5Ah
- Όργανα και data logger της 2D
- Dynamic Traction Control DTC με δυνατότητα προγραμματισμού ανά σχέση μετάδοσης σε 15 επίπεδα
- Φρένο Κινητήρα EBR με δυνατότητα προγραμματισμού για κάθε σχέση μετάδοσης σε 15 επίπεδα
- Σύστημα Ελέγχου Σούζας (Wheelie Control) με δυνατότητα προγραμματισμού για κάθε σχέση μετάδοσης
- Launch Control
- Περιοριστής ταχύτητας (Pit Lane Limiter)
- Τμήματα φέρινγκ από ανθρακονήματα