H BMW γιορτάζει διπλά το 2019 και παρουσιάζει ένα nineT αφιερωμένο στα 50 χρόνια της σειράς /5 και στα ισάριθμα από την έναρξη παραγωγής μοτοσυκλετών στο Spandau του Βερολίνου.
Αν ρωτήσετε τους ανθρώπους της BMW τι ακριβώς είναι το νέο nineT /5, η απάντηση που θα πάρετε είναι αυτή που γράφουν στο press kit της μοτοσυκλέτας: «Κλασική, αυθεντική, γνήσια και αερόψυκτη, μια BMW έτσι όπως πρέπει, φόρος τιμής σε μια σειρά μοτοσυκλετών που μεγαλούργησαν τη δεκαετία του ’70».
Η αρχή έγινε το 1969, όταν ελήφθη η απόφαση να στηθεί γραμμή παραγωγής μοτοσυκλετών στο παραδοσιακά «αυτοκινητάδικο» εργοστάσιο της βαυαρικής φίρμας στην περιοχή Σπαντάου του Βερολίνου.
Βασικός λόγος που ώθησε τους ιθύνοντες της BMW να το πάρουν απόφαση ήταν η σημαντική αύξηση πωλήσεων αυτοκινήτων της φίρμας τη δεκαετία του ’80, το χρήμα έρεε άφθονο και οι Βαυαροί είπαν να το αβγατίσουν. Και πολύ καλά έκαναν, οι περίπου 400 εργαζόμενοι (στον τομέα μοτοσυκλέτας πάντα) προχώρησαν άμεσα στην κατασκευή των μοντέλων R50/5, R60/5 και R75/5, που χαρακτηρίστηκαν από «μοντέρνα» σχεδίαση, εξελιγμένα πλαίσια και νέους κινητήρες.
Η κίνηση αυτή στέφθηκε από μεγάλη επιτυχία, οι τρεις μοτοσυκλέτες έγιναν ιδιαίτερα δημοφιλείς και εξυπηρέτησαν ποικίλες καταναλωτικές ανάγκες της εποχής, ούσες ικανές να προσφέρουν συγκινήσεις με τη δυναμική συμπεριφορά τους, ταυτόχρονα και άνεση στα μακρινά ταξίδια. Ταίριαζαν γάντι σε μοτοσυκλετιστές εκείνης της περιόδου, η οποία -ως γνωστόν- χαρακτηριζόταν από έντονες ανακατατάξεις, ροκ μουσικά ακούσματα και ξέχειλη την αίσθηση ελευθερίας. Ίσως αυτός ήταν και ο λόγος που κυκλοφόρησαν βαμμένες με ιδιαίτερα φωτεινά -έως τολμηρά- χρώματα.
Εξοπλισμός σύγχρονης κατασκευής
Το /5 αποτελεί το έκτο μέλος της οικογένειας R nineT και βασίζεται στην έκδοση Pure, από την οποία διαφοροποιείται -πέραν των χρωμάτων και των στυλιστικών λεπτομερειών- στους τροχούς (ακτινωτές ζάντες έναντι χυτών) και στη σέλα (λιγότερο μινιμαλιστική). Επιπρόσθετα διαθέτει φυσούνες στα καλάμια και περισσότερες χρωμιωμένες επιφάνειες, έτσι ώστε να θυμίζει μοτοσυκλέτα εκείνης της εποχής (δεκαετία ’70 που λέγαμε). Κύριο χαρακτηριστικό του nine T /5 είναι η μεταλλική εξωτερική απόχρωση σε Lupine Blue με φιμέ φινίρισμα και διπλά λευκά σιρίτια στο ρεζερβουάρ, πάνω στο οποίο υπάρχουν και τα σχετικά επετειακά λογότυπα.
Η χρήση χρωμίου στους καθρέφτες, στην πολλαπλή εξαγωγής και στο τελικό της εξάτμισης ομοίως παραπέμπουν στο παρελθόν, όπως και η διπλή σέλα διαμορφωμένη με έναν σταυρό χαραγμένο στο κάλυμμα. Το φινίρισμα του κινητήρα, του κιβωτίου, των «μπουκάλων» του πιρουνιού, των πλημνών και των ακτίνων των τροχών σε Aluminium Silver, επίσης ξαναφέρνει στη μνήμη τα θρυλικά μοντέλα /5, καθώς και τα εξαρτήματα με μαύρο φινίρισμα, όπως το πλαίσιο και το κέλυφος του άξονα μετάδοσης.
Ας δούμε όμως αναλυτικά τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν αυτό το επετειακό μοντέλο:
- Αεροελαιόψυκτος δικύλινδρος boxer κινητήρας 1170cc και 110hp, προσαρμοσμένος στις προδιαγραφές του Εuro4
- Ακτινωτές ζάντες 3.5×17 και 5.5×17
- Δύο δισκόφρενα 320mm μπροστά
- Στάνταρ δικάναλο ABS τελευταίας γενιάς
- Στάνταρ ASC (Σύστημα ελέγχου πρόσφυσης)
- Στάνταρ θερμαινόμενα γκριπ
- Χρωμιωμένοι καθρέφτες
- Ρεζερβουάρ καυσίμου με «knee pads»
Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια πληροφόρηση για ημερομηνία διαθεσιμότητας και τιμή αγοράς, η πρώτη δημόσια εμφάνιση του /5 έγινε αρχές Ιουλίου κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης Motorrad Days 2019 στο μαγευτικό Garmisch.