Αγαπητοί φίλοι και μέλη της λέσχης καλό μήνα! Με ιδιαίτερη χαρά αποδέχτηκα την τιμητική πρόταση του Προέδρου (πολλά τα έτη του) να γίνω αναβάτης του μήνα Οκτώβριου.
Η πρώτη μου επαφή με την μοτοσυκλέτα έγινε το καλοκαίρι του 1988 στο χωριό μου τα Τρίκαλα. Ο ξάδελφος μου είχε πρόσφατα αποκτήσει το θρυλικό παπί της HONDA cub90 και με έπεισε να δανειστώ την βέσπα του θείου μας για να τον ακολουθήσω σε μια βόλτα στην πόλη και τα γύρω κεφαλοχώρια. Αν θυμάμαι καλά ο λόγος ήταν μια νεαρή δεσποινίδα. Επειδή η βέσπα δεν είχε δείκτη βενζίνης καταλήγαμε να ψάχνουμε κυριακάτικα διανυχτερεύων βενζινάδικο στην οδό Καλαμπάκας, τα οποία όμως ήταν όλα κλειστά διότι εκείνη την εποχή έμειναν ανοιχτά μέχρι τις 9.00μμ το αργότερο. Με ατμούς βενζίνης στο ντεπόζιτο της βέσπας καταφέραμε να επιστρέψουμε ασφαλείς στο σπίτι μας ολοκληρώνοντας έτσι την πρώτη μου περιπετειώδη βόλτα με μηχανή.
Πέρασαν αρκετά χρόνια από τότε χωρίς να ξανά καβαλήσω μοτοσυκλέτα αφού χρησιμοποιούσα κατά κόρον αυτοκίνητο. Τον Σεπτέμβρη του 2004 επιστρέφοντας από μια κοινωνική υποχρέωση από τα Τρίκαλα, είχα μια ατυχή συνάντηση με την τροχαία εθνικών οδών και αναγκάστηκα να κάνω την ανάγκη φιλοτιμία ξεκινώντας τις διαδικασίες να βγάλω δίπλωμα μοτοσυκλέτας.
Η πρώτη μου μηχανή ήταν ένα κατακόκκινο Piaggio Beverly 250cc (2005) και παρότι το ήθελα κυρίως για αστική μετακίνηση του έβαλα πλαϊνές βαλίτσες για μικρές εκδρομές. Γρήγορα όμως κατάλαβα ότι χρειαζόμουν κάτι μεγαλύτερο για να ικανοποιήσω τις ταξιδιωτικές μου ανησυχίες. Εκείνη την περίοδο σε κάποια από τις τσιπουροκατανύξεις με τον ξάδελφο ακούω για πρώτη φορά την μαγική λέξη που με έχει στοιχειώσει από τότε: Nordkapp. Ο κλασικός μοτοσυκλετιστικός προορισμός που με ενθουσίασε όταν διάβασα ένα από τα καλύτερα οδοιπορικά στο moto μιας παρέας τριών μηχανών που ταξίδεψε στην κορυφή του κόσμου το 1999.
Το 2007 πουλάω το Beverly και αγοράζω το Vstrom 650ABS. Με συνεπιβάτη και συνοδοιπόρο της αγαπημένη μου σύζυγο Ποθητή αρχίζουμε τις εκδρομές. Αρχικά γράφτηκα στο Vstrom Hellas Club όπου συμμετέχουμε με ενθουσιασμό στο εκδρομικό πρόγραμμα της λέσχης ενώ στα περίπου 8 χρόνια σαν μέλος έκανα και μια θητεία ως ταμίας.
Μαζί με την Ποθητή κάναμε την πρώτη μας εκδρομή στο εξωτερικό το καλοκαίρι του 2008. 14 ημέρες στην Ευρώπη (Πάτρα , Ανκώνα, Μονακό, Βαρκελώνη, Παρίσι, Ιντερλάκεν, Κόμο, Μόντενα, Ανκώνα, Πάτρα). Στο καράβι δίπλα μου έχει παρκάρει ένα κόκκινο RT, είναι ο Δημήτρης ένας έμπειρος μοτοσικλετιστής που κάθε χρόνο ταξιδεύει στην Ευρώπη και αυτός παρέα με την σύντροφό του την Μαρία. Γνωριζόμαστε και συζητάμε κυρίως για το βόρειο ακρωτήρι, μιας που έχει κάνει 3 φορές το ταξίδι. Τελικά βρισκόμαστε την πρώτη μέρα να ταξιδεύουμε παρέα προς τα σύνορα Ιταλίας-Γαλλίας. Σε μια στάση που κάναμε τα λόγια που μου είπε τότε, αποδείχτηκαν προφητικά: ¨Αν σου αρέσουν τα ταξίδια με μηχανή στην Ευρώπη πρέπει να αλλάξεις μηχανή και να ανέβεις κυβικά¨ 10 χρόνια μετά το έκανα.
Θα περάσει αρκετός καιρός μέχρι να ξανά ταξιδέψουμε στο εξωτερικό αλλά δόξα τον θεό ταξιδεύουμε ανά την Ελλάδα. Είχα την ευκαιρία να γνωρίσω μερικές από τις ομορφότερες μοτοσυκλετιστικές διαδρομές στην Ελλάδα μέσα από την συμμετοχή μου σε 6 οδοιπορικά αντοχής «36 Ώρες μοτοσυκλέτας» που διοργανώνει η Ελληνική Λέσχη Moto Guzzi. Αγαπημένες διαδρομές το πέρασμα του Ταΰγετου από Καλαμάτα προς Σπάρτη (12ο 36ωρο 2009) και η διάσχιση του εθνικού πάρκου της Πίνδου (14ο 36ωρο 2011).
Μια ιδιαίτερη εκδρομή που έγινε θρυλική, πραγματοποιήσαμε στις 9/4/2016, ¨TZOUMERKA A paradise in Pindos¨ που διοργάνωσε η Earth Explorer. Στο πρόγραμμα είχαμε το πέρασμα του Μπάρου, η μέρα δεν ήταν καλή και από το πρωί ξεκινάει η βροχή. Παρότι ήταν άνοιξη ο Μπάρος ήταν κλειστός με 1.5 μέτρο χιόνι. Οι διοργανωτές επιστρατεύουν γκρέιντερ για να ανοίξει το ένα ρεύμα. Αργά το μεσημέρι που φτάνουμε στο πέρασμα οι συνθήκες απέχουν από τις ιδανικές, πέφτει χιονόνερο, πυκνή ομίχλη με ορατότητα μισού μέτρου, από την μια ο γκρεμός και από την άλλη το χιόνι στην πλαγιά. Δόξα τον θεό τα καταφέραμε και περάσαμε.
Τον Νοέμβρη του 2017 εντελώς απροσδόκητα άλλαξα το αγαπημένο μου vstrom, με ένα BMW R1200GS Adventure 2015, ανοίγοντας ένα καινούργιο κεφάλαιο στην μοτοσυκλετιστική μου πορεία. Στην λέσχη ήρθα κατόπιν υποδείξεως του Νίκου Κούρτη.
Μαζί με την Ποθητή παραβρεθήκαμε στην κοπή της πίτας το 2018 στην Ερέτρια και μας άρεσε το κλίμα στην λέσχη, περάσαμε ωραία και αποφάσισα να γραφτώ μέλος στην λέσχη.
Προσπαθώ κάθε Τετάρτη να έρχομαι στις συναντήσεις και πραγματικά περνάω μερικές ώρες ευχάριστα με τους υπόλοιπους σύντροχους. Αν και χάσαμε την θρυλική εκδρομή στην Ρωσία καταφέραμε πέρυσι να πάμε με την Λέσχη στο BMW Motorrad Days 2019 στο Garmisch. Ελπίζω και εύχομαι να συμμετέχουμε σε περισσότερες εκδηλώσεις και εκδρομές, εξάλλου το NordKapp εξακολουθεί να είναι ένας διακαείς πόθος.
Θερμή παράκληση, πάντα να φοράτε κράνος, προστατευτικό εξοπλισμό και να οδηγείτε συνετά, οι δικοί σας άνθρωποι σας περιμένουν να γυρίσετε ασφαλείς πίσω στο σπίτι.
Καλούς δρόμους να έχουμε και πάντα όρθιοι.
Κωνσταντίνος Σχορετσανίτης