Με τρακτερωτά ελαστικά, ανασηκωμένη εξάτμιση και ολίγον μεγαλύτερη διαδρομή στην ανάρτηση, οι μοτοσυκλέτες της κατηγορίας Scrambler πρόσφεραν στους αναβάτες των δεκαετιών ’50-’60 όχι απλά μοτοσυκλετιστική διασκέδαση στους “φιδοειδείς” επαρχιακούς δρόμους αλλά και τη δυνατότητα να κινηθούν εκτός ασφάλτου.
Η ιστορία της BMW Motorrad έχει τις δικές της ρίζες στο όλο κόνσεπτ των Scramblers. To 1951, η R68 παρουσιάστηκε στο σαλόνι της Φρανκφούρτης και συζητήθηκε για την υπερυψωμένη 2 σε 1 εξάτμισή της, ίδια με αυτή που χρησιμοποιούσε στους αγώνες ο θρυλικός αναβάτης της BMW Georg “Schorsch” Meier.
Εξήντα πέντε χρόνια μετά, επί ιταλικού εδάφους αυτή τη φορά, μια νέα Scrambler κάνει την εμφάνισή της, σίγουρα περισσότερο προσεγμένη από την πρωτοδιδάξασα R68 στην εποχή της. Βασισμένη στην πλατφόρμα της εξωτικής R nineT, δείχνει πολύ πιο διαχρονική με το κλασσικό τηλεσκοπικό πιρούνι, τις φισούνες και τα απλούστερης τεχνολογίας φρένα (με στάνταρ το ABS).
To πολυρυθμιζόμενο USD και οι ακτινικές τετραπίστονες Brembo δεν θα ταίριαζαν στο όλο στυλ, αφήστε που θα εκτόξευαν την τιμή μακριά από το κοινό που απευθύνεται η BMW. Οπτικά κανέναν δεν ενοχλεί, το ίδιο και η αντικατάσταση του αλουμινένιου ρεζερβουάρ από ένα παραδοσιακό σιδερένιο. Ένας νέος καταλύτης μεγαλύτερων διαστάσεων φροντίζει για την προσαρμογή στις προδιαγραφές Euro4, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θυσιάστηκε έστω και ένας από τους 110 ίππους του αεροελαιόψυκτου boxer των 1.170cc, που προέρχεται αυτούσιος από την R nineT (όπως και το πλαίσιο).
Το διπλό τελικό της εξάτμισης προέρχεται από την Akrapovic, ο μπροστινός τροχός μεγάλωσε στις 19 ίντσες και τα ελαστικά απέκτησαν βαθιές αυλακώσεις, έτοιμα να ανταποκριθούν στον off-roaf χαρακτήρα της Scrambler. Οι ζάντες είναι μεν ελαφρού κράματος, πλην όμως πολλοί θα τις αντικαταστήσουν με ακτινωτές, ήδη η ΒΜW τις έχει έτοιμες και τις προσφέρει στον έξτρα εξοπλισμό.
Το τιμόνι έχει τοποθετηθεί ψηλότερα και η σέλα κατά τι χαμηλότερα, δημιουργώντας μια “ορθια” θέση οδήγησης, ενώ τα οδοντωτά μασπιέ έχουν ελαστικές “πατούρες” που μπορούν να αφαιρεθούν σε λασπώδη εδάφη. Η σημασία στη λεπτομέρεια δεν λείπει σε καμία περίπτωση, αρκεί να δεις τη μοτοσυκλέτα από κοντά και θα το καταλάβεις άμεσα.
Με τιμή αγοράς που αναμένεται αισθητά χαμηλότερα από αυτή της R nineT και με μια λίστα after market αξεσουάρ αρκούντως πλούσια, η BMW Scrambler αναμένεται να συγκεντρώσει ενδιαφέρον και βλέμματα.
πηγή: http://www.caranddriver.gr/article.asp?catid=33056&subid=2&pubid=7471715